دیزل ولوو


دیزل ولوو با شهرت و مقبولیت جهانی توسط گروه صنعتی ولوو و تحت نام تجاری VOLVO PENTA تولید می شود. دیزل ولوو قابلیت کوپل شدن با انواع ژنراتورها را داشته و موتوری سبک با راندمان بالا در مقایسه با موتور های مشابه است. این موتور بسیار مقرون به صرفه بوده، هزینه تعمیر و نگه داری و مصرف سوخت پایینی دارد. دیزل ولوو در دسته دیزل های کم صدا قرار می گیرد.

شرکت ایتالیایی پنتا یکی از بزرگترین تولید کنندگان موتور دیزلی در جهان است. دیزل ژنراتور ولوو پنتا در 11 مدل محصولات خود را ارائه کرده است که ارقام 250 تا 700 کیلو وات آمپر انواع این موتورها را نشان می‌دهد. برای مثال دیزل ژنراتور ولوو v250 که جزو اولین و ساده‌ترین مدل در میان سایر انواع دیزل ژنراتور ولوو پنتا به شمار می‌رود، علی رغم سادگی، یکی از محصولات کارآمد این شرکت می باشد. هر چه مدل دستگاه بالاتر باشد قدرت دستگاه بیشتر است و قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

دیزل ژنراتور ولوو و بررسی آن وابسته به شناخت کلی از دیزل ژنراتور هاست. در این خصوص باید دانست دیزل ژنراتور دستگاهی است که کاربرد آن در جهت تولید برق در مقیاس صنعتی بکار می رود. این دستگاه عمدتا از دو قسمت محرک موتور مکانیکی و قسمت متحرک آلترناتور ژنراتور تشکیل شده است.


@image


دیزل ژنراتور ولوو چیست؟

دیزل ژنراتور ولوو محصول شرکت سوئدی VOLVO PENTA می باشد و از شهرت زیادی در جهان برخوردار است. شرکت ولوو پنتا در سال 1907 با تولید اولین موتور دریایی تاسیس شد. شرکت Penta به زودی ساخت دیزل ژنراتور ولوو را در سال 1927 آغاز کرد.

دیزل ژنراتور ولوو مجهز به تکنولوژی پیشرفته برای کاربرد های مختلف است. توسعه محصولات جدید و نوآورانه و بهبود محصولات موجود،برای گروه Volvo غرور آفرین بوده است. دیزل ژنراتور ولوو طبق استانداردهای معتبر جهانی و زیر نظر متخصصان طراحی و ساخته شده اند. دیزل ژنراتور ولوو برای تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی و تولید برق در مکان هایی که برق وجود ندارد یا قطع شده است کاربرد دارد.

در بین انواع دیزل ژنراتورها که هریک دارای برندهای گوناگونی هستند، می توان به دیزل ژنراتور ولوو اشاره کرد. دیزل ژنراتور ولوو از دور موتور و همچنین فرکانس خروجی ثابت تری برخوردار است که در نتیجه تغییرات کمتری نسبت به دیگر انواع در آن دیده می شود. لازم به ذکر است این خصوصیت ثبات که بیان شد، در دیزل ژنراتورهایی که دارای گاونر مکانیکی یا الکترومکانیکی هستند به چشم نمی خورد.

دیزل ژنراتور ولوو که گاهی موتور برق نیز اطلاق می شود، دارای قطعه الکترونیکی مهمی به نام ECU بوده که دو وظیفه ی مهم به عهده دارد.

وظایف دیزل ژنراتور ولوو

• تنظیم دور موتور به همراه پاشش سوخت و همچنین ایجاد تغییر در میزان ولتاژ سوزن های انژکتور

• کنترل و حفاظت موتور دیزل. در این رابطه باید دانست که کار کنترل توسط قطعه ی ECU با برد کنترل دیزل ژنراتور متفاوت بوده به گونه ای که هر یک وظیفه جداگانه ای را بر عهده دارند.

موارد استفاده از دیزل ژنراتور ولوو

معمولا از دیزل ژنراتور ولوو برای مصارف برق اضطراری در مواردی که شبکه سراسری دچار قطعی شده یا همچنین زمانی که از دسترس خارج شده استفاده می شود . اما دیزل ژنراتور ها علاوه بر موارد ذکر شده کاربردهای مصرفی دائمی نیز دارند.

ساختار کار دیزل ژنراتور ولوو چگونه است؟

دیزل ژنراتور ولوو ساخته شده از موتور دیزلی و ژنراتور الکتریکی می باشد. سوخت موتور دیزل ژنراتور ولوو از سوخت فسیلی است.

موتور دیزلی مانند یک موتور بنزینی از نوع موتور احتراق داخلی است ، بنابراین موتور احتراق داخلی سوخت در قسمت اصلی موتور (سیلندر) که در آن قدرت تولید می شود سوزانده می شود. این موتور بسیار متفاوت از یک موتور احتراق خارجی مانند آنهایی است که توسط لوکوموتیوهای بخار قدیمی ساخته شده است. در یک موتور دیزلی، سوخت داخل خود سیلندر می سوزد. احتراق داخلی باعث می شود انرژی بسیار کمتری از بین برود، زیرا همه چیز در یک مکان اتفاق می افتد. به همین دلیل موتورهای احتراق داخلی کارآمدتر از موتورهای احتراق خارجی هستند (تولید انرژی بیشتری از همان حجم سوخت). موتورهای دیزلی تا دو برابر موتورهای بنزینی کارآمد هستند که حدود 40 درصد کارایی دارند. به عبارت ساده، این بدان معنی است که شما می توانید خیلی بیشتر از یک مقدار سوخت استفاده کنید. در موتورهای دیزلی، دیزل دارای تراکم انرژی بیشتری نسبت به بنزین است و به همین دلیل انرژی بیشتری تولید می کنند. همچنین روانکاری این نوع موتور به کار برده شده در دیزل ژنراتور ولوو بهتر از بنزینی است، بنابراین موتور دیزلی به طور طبیعی با اصطکاک کمتر اجرا می شود. این موتورها ساده تر، ارزان تر و کارآمد ایمن ( زیرا فرار کمتری هستند و بخار تولید شده آن کمتر است) هستند.

دیزل ژنراتور ولوو معمولا به عنوان موتورهای مکانیکی، ژنراتورهای برق و درایوهای متحرک استفاده می شوند. آنها استفاده گسترده ای را در لوکوموتیو، تجهیزات ساخت و ساز، خودرو، و برنامه های کاربردی بی شمار صنعتی دارند.تولید برق، کاربرد اصلی ژنراتورهای دیزلی امروز است.

اجزای دیزل ژنراتور ولوو:

موتور دیزلی

ژنراتور

مخزن سوخت: سوخت دیزل ژنراتور ولوو بنا به حجم و ابعاد آن در مخزن ذخیره می شود.

تنظیم کننده ولتاژ: ولتاژ خروجی دیزل ژنراتور ولوو را تنظیم می کند.

سیستم خنک کننده: برای جلوگیری از افزایش زیاد دمای دیزل ژنراتور ولوو

سیستم کنترل کننده

سیستم روغن کاری: برای کاهش فشار به موتور دیزل ژنراتور ولوو باید روغن کاری شود.

سیستم اگزوز: برای کاهش آلودگی صوتی ایجاد شده توسط دیزل ژنراتور ولوو.

مزایای دیزل ژنراتور ولوو:

حداکثر ایمنی، عملکرد و قابلیت اطمینان

دقیق و مشخصات مناسب

تمام اجزای آن با هم و به درستی کار می کنند.

مصرف سوخت به صورت بهینه

مناسب برای خدمات سریع تر و قابل اطمینان

به آخرین مشخصات فنی به روز شده اند.

تحت پوشش گروه صنعتی ولوو پنتا می باشد و دارای 12 ماه گارانتی استاندارد و یا 24 ماه گارانتی بعد از نصب توسط فروشنده مجاز ولوو پنتا.


@image


کاربرد دیزل ژنراتور ولوو :

از زمان کشف دیزل ژنراتورها تا به امروز استفاده از آن ها گسترش زیادی پیدا کرده است. امروزه یکی از معمول ترین کاربردهای دیزل ژنراتور ولوو تامین برق برای پشتیبانی یا آماده کردن تجهیزات و سیستم ها برای زمانی است که برق قطع است یا انرژی الکتریکی وجود ندارد. دیزل ژنراتور ولوو به طور مداوم برای نظارت بر جریان الکتریکی طراحی شده و به طور خودکار با قطع شدن برق شروع به تولید برق می کنند و زمانی که جریان برق وصل شد خاموش می شوند.

استفاده از دیزل ژنراتور ولوو در معادن

دیزل ژنراتور ولوو به طور گسترده در عملیات استخراج معادن در سراسر جهان استفاده می شود. آنها بیش از 70٪ از کل نیروی مورد نیاز در عملیات معدن را برای تجهیزات سنگین مانند ماشین حفاری و جرثقیل تامین می کنند. دیزل ژنراتور ولوو همواره می توانند به راحتی در مناطق معدن کاری با شرایط سخت مورد استفاده قرار گیرند.

کاربرد در بیمارستان ها

دیزل ژنراتور ولوو برای پشتیبانی برق در صورت قطع شدن مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از بیماران به طور مداوم به تجهیزات پزشکی برای ادامه حیات خود نیاز دارند بنابراین وجود دیزل ژنراتور برای مراکز بهداشتی و بیمارستان و بیماران به شدت بیمار و مجروح مانند کسانی که در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بستری هستند و در معرض خطر هستند، لازم و ضروری می باشد زیرا دستگاه های پشتیبانی از حیات مانند پمپ های اکسیژن با کوچکترین قطع برق از کار می افتند.

مصارف تجاری

یک دیزل ژنراتور ولوو به شما این امکان را می دهد که از منافع کسب و کار و درآمد خودتان محافظت کنید.

صنایع نفت و گاز

ساخت و ساز

مخابرات و مراکز داده ها

آشنایی با موتور دیزل ولوو:

موتور دیزل ولوو چیست؟

موتور دیزل ولوو در اروپا بسیار محبوب است، اما در سال های اخیر در استرالیا دیزل برای راهکاری در مورد سوخت کثیف و بودار استفاده شده است. امروزه موتورهای دیزلی یک مدل جایگزین برای موتور احتراق داخلی و موتورهای بنزینی رایج هستند. اگر چه بنزین و موتورهای دیزلی ولوو مفهوم های مشابهی دارند اما تبدیل سوخت به انرژی که وسیله نقلیه را قدرت می دهد، در زمینه های دقیق کلیدی تفاوت دارند. هنگام احتراق موتورها، یک موتور دیزل ولوو، هوای هر سیلندر را تا حد زیادی فشرده می کند تا گرمای حاصل از آن بلافاصله به سوخت تبدیل شود. یک موتور بنزینی به جای استفاده از یک جرقه برای احتراق، از ترکیب مساوی از هوا و سوخت استفاده می کند که با فشار کمتری از پیستون در سیلندر فشرده می شود.

مشکلات موتور دیزل ولوو:

ما موتورهای دیزل ولوو را دوست داریم و آنها را در اتومبیل و قایق هایمان قرار می دهیم و از آنها به عنوان ژنراتورهای برق استفاده می کنیم. یکی از دلایلی که ما دیزل ولوو را خیلی دوست داریم این است که آنها محکم، قابل اعتماد و با دوام هستند. با این حال، تمام ماشین آلات می توانند شکسته شوند مانند موتورهای دیزل ولوو. موتورهای دیزلی از نظر قدرت، طول عمر و صرفه جویی سوخت، بسیار مفید هستند. دیزل ولوو هنوز هم انتخاب محبوب بین خریداران است، به طوری که یک گشتاور قوی و پایین تر از دیزلی معمولی، آن را برای کارهای سنگین و بکسل ایده آل می کند. ولی اگر دیزل ولوو شما دچار مشکل شد چه باید بکنید؟ اول از همه، یک مکانیک خوب پیدا کنید. هر کس نمی تواند تعمیر موتور دیزل ولوو را انجام دهد. مشکلاتی که شاید پیش بیاید از قبیل:

1.گرم شدن زیاد موتور دیزل ولوو:

گرم شدن زیاد موتور دیزل ولوو، مشکل گسترده است و می تواند بیش از یک علت احتمالی داشته باشد. این ممکن است نشانه ای از سوء عملکرد جدی باشد، اما می تواند به راحتی چیزی جزئی باشد. این گزینه ها را قبل از خرابی موتور، بررسی کنید:

مسدود شدن:

هرگونه آلودگی هایی که ممکن است در طول مسیر ایجاد شود، مانند شن و ماسه، خاک، برگ و غیره می تواند گردش صحیح ماده خنک کننده در موتور را مسدود کند و سبب جوش شود. اگر اخیرا از آب هایی استفاده کرده اید که زیاد تمیز نبودند، مشکل کار شما در همین است.

میزان کم ماده خنک کننده:

اگر سطح خنک کننده خود را چک نمی کردید، ابتدا آن را انجام دهید. موتورهای دیزلی قدرتمند، نیاز به خنک کننده زیادی دارند. اگر مواد خنک کننده ناکافی در سیستم شما باشد، خنک کننده بی اثر خواهد بود و گرما در طول زمان ایجاد خواهد شد.

نشت ها در دیزل ولوو:

خرابی هر موتور باعث نشت می شود که در نتیجه عدم تقارن قطعات موتور و یا به علت نوعی آسیب مکانیکی ایجاد می شود. موتور خود را برای هر نشت بصری چک کنید.

2. خروج دود سفید یا خاکستری از موتور دیزل ولوو:

اگر موتور دیزل ولوو شما دارای دود سفید یا خاکستری روشن باشد، می توانید مطمئن باشید که مشکلی در روغن دارید. اگر موتور شما به طور خودکار قطع نمی شود، باید آنرا بلافاصله انجام دهید. در غیر این صورت، شما ممکن است موتور خود را خراب کنید. هنگامی که موتور شما متوقف و سرد شده است، سطح روغن خود را بررسی کنید. شما باید روغن از دست رفته را اضافه کنید و قبل از اینکه دوباره سطوح را بررسی کردید، آن مشکل را حل کنید. اگر با اینکار مشکل حل نشد به یک مکانیک مراجعه کنید.

3. خروج دود سیاه از موتور دیزل ولوو:

این مشکل معمولا با از دست دادن قدرت و عملکرد ناهموار موتور همراه است. مقصر این مسئله مصرف هوا است. موتورهای دیزل ولوو نیاز به هوای زیادی برای اجرای درست دارند. اگر هر نوع انسداد جریان هوا وجود داشته باشد، می تواند تمام یا هر یک از این علائم را نشان دهد. دریچه ورودی خود را چک کنید که با آشغال مسدود نشده باشد. فیلترهای هوای خود را به عنوان یک وسیله ی کمک اولیه پاک کنید. قسمت اگزوز باید به طور مساوی آزاد باشد. اطمینان حاصل کنید که اگزوز آسیب نبیند.

saadico